KLÜBER LUBRICATION
Cechy:
- Spray teflonowy® dla przemysłu, gospodarstwa domowego, sportu i rekreacji.
- Suchy środek antyadhezyjny i smarujący, środek pomocniczy do montażu.
- Szybko schnie na powietrzu.
- Bardzo niski współczynnik tarcia.
- Zapobiega drganiom ciernym „Stick-Slip”.
Kluberpaste 46 MR 401 jest to biaława pasta, na bazie syntetycznego oleju bazowego, mydła litowego z dodatkiem specjalnych substancji smarujących. Pastę można stosować zarówno do smarowania długotrwałego i na cały okres żywotności, ale także jako środek pomocniczy przy montażu oraz do różnorodnych punktów smarowania zagrożonych korozją cierną.
Produkt wyróżnia się szerokim zakresem temperatur roboczych od ok. -40 °C do 150 °C, neutralnym zachowaniem się w stosunku do metali kolorowych, wielu tworzyw sztucznych i gumy. Kluberpaste 46 MR 401 jest preferowana jako pasta montażowa przy procesie nasadzania jak też do smarowania cienka warstewka wszystkich miejsc tarcia, które mogą być narażone na obciążenia znacznymi naciskami, niewielkimi prędkościami poślizgu, dużym ścieraniem, drganiami ciernymi (stick-slip), wibracja i korozją cierną. Produkt stosowany jest także do wtłaczania trzpieni i kołków, naciągania łożysk tocznych, kół i kołnierzy, do smarowania łożysk tocznych i ślizgowych przy bardzo niskich prędkościach poślizgu, śrub pociągowych, wałków wielowypustowych i nakrętek regulacyjnych, w celu uniknięcia uszkodzeń przy docieraniu i eliminacji drgań ciernych, do przegubów kulowych i łożyskowań sworzniowych.
BARRIERTA to marka smarów wysokotemperaturowych na bazie oleju perfluoropolieterowego (PFPE). Smary BARRIERTA łączą małe momenty ruchu w niskich temperaturach z przekonującą stabilnością w długim czasie w warunkach wysokiego obciążenia mediami i temperatura.
Zalety zastosowania:
- zwiększona dyspozycyjność urządzenia:
-
przez szeroki zakres temperatur pracy;
-
przy wpływie agresywnych chemikaliów;
-
przez długi teoretyczny okres żywotności smaru;
- polepszona wydajność urządzenia:
-
przez niskie momenty rozruchu, tak/e w niskich temperaturach;
-
przez dobre zachowanie się w ruchu-dobra odporności na prędkość obrotowa;
-
dzięki współczynnikom tarcia w dużym stopniu niezależnym od temperatury.
Smary BARRIERTA K stosowane są do smarowania łożysk tocznych i ślizgowych na cały okres żywotnosci, w przypadku gdy są wymagane małe siły napędowe w połączeniu z wysoka stabilnością w znacznym czasie w zmieniających się warunkach otoczenia. W ekstremalnie niskich temperaturach są one jeszcze należycie elastyczne, tak aby nie obciążać napędów o niskim momencie obrotowym a równocześnie mogą być obciążane temperaturami znacznie powyżej 200°C.
Smary BARRIERTA K znajdują różnorodne zastosowanie np. w:
-
przemyśle samochodowym (np. łożyska wentylatorów, części montowane na silniku);
-
elektrotechnika i technika precyzyjna (np. pompy próżniowe).